Familon on Suomen mieluisin tyyny ja peitto tuotemerkki

Kesäkuussa 2022 tutkittiin suomalaisten mielikuvia eri tyyny- ja peittobrändeistä. Otimme tutkimuksen tulokset kiitollisina vastaan – suomalaisten mielestä Familon on tunnetuin, ostetuin ja mieluisin tuotemerkki tyynyissä ja peitoissa. Tulos on hieno ja kannustaa meitä jatkamaan työtä vastuullisuuden ja pohjoisen unen innovaatioiden viitoittamalla tiellä. Haluamme sinun nukkuvan paremmin nyt ja tulevaisuudessa.

Familon on Suomen tunnetuin, ostetuin ja mieluisin tuotemerkki tyynyissä ja peitoissa. 

Kesäkuussa 2022 toteutettu tutkimus* avasi suomalaisten mielikuvia eri tyyny- ja peittobrändeistä. Tutkimuksessa selvisi, että 80 % suomalaisista tuntee Familonin. Yli puolella suomalaisista eli yli 2,7 miljoonalla henkilöllä löytyy kotoa Familonin tuotteita, ja mieluisimpana tyyny ja peitto tuotemerkkinä Familonia pitää 29 % suomalaisista, mikä on korkeampi mieluisuusaste kuin millään muulla tuotemerkillä. (Suomen väkiluku oli tutkimushetkellä kesäkuun 2022 lopussa 5 552 550 henkeä.)

Familon on tutkitusti mieluisin tyyny ja peitto brändi

Mitä ominaisuuksia suomalaiset pitävät tärkeinä tyynyä ja peittoa valitessa?

Kesäkuussa 2022 tehdyssä tutkimuksessa kysyttiin myös mitkä ovat tärkeimmät valintakriteerit peittojen ja tyynyjen hankinnassa. Kärkeen nousi itselle sopivan tyynyn tai peiton löytyminen, minkä jälkeen tulevat hyvä pesunkesto sekä korkea laatu. Nämä kriteerit ovat myös ominaisuuksia, jotka yhdistetään Familoniin useimmin.

Laaja ja monipuolinen valikoima sekä tuotteiden kestävyys ja korkea laatu ovat tuotekehityksemme prioriteetteja, ja on hienoa huomata, että Familon yhdistetään juuri näihin ominaisuuksiin. Meille on tärkeää suunnitella ja valmistaa tuotteita, jotka ovat puhtaita ja turvallisia, niillä on hyvä pesunkesto ja ne sopivat myös herkille. Iloksemme saimme huomata, että sopivuus allergikolle yhdistetään Familoniin muita merkkejä useammin.

Kiitos sinulle, hyvän unen ystävä. Tulos oli hieno ja kannustaa meitä jatkamaan työtä vastuullisuuden ja pohjoisen unen innovaatioiden viitoittamalla tiellä, jotta suomalaiset nukkuisivat paremmin. 

Familon on tutkitusti mieluisin tyyny ja peitto tuotemerkki

*Tutkimuksen toteutti Feelback Oy, siinä oli mukana 19 Suomessa myytävää tyyny-peittomerkkiä. Tiedonkeruu toteutettiin valtakunnallisessa online CINT -kuluttajapaneelissa 23.– 27.6.2022, N=1000, kohdejoukko 27– 74-vuotiaat suomalaiset kiintiöitynä sukupuolen, iän ja asuinalueen mukaan.

Julkaistu 27.2.2023